Ciao reismaatje..Nieuw begin in Antigua - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van Chris Cohen - WaarBenJij.nu Ciao reismaatje..Nieuw begin in Antigua - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van Chris Cohen - WaarBenJij.nu

Ciao reismaatje..Nieuw begin in Antigua

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Chris

15 April 2007 | Guatemala, Antigua

Lieve allemaal,

Ditmaal een berichtje vanuit Antigua waar ik de komende 2 maanden ga wonen! En dit keer weer alleen, want heb afgelopen maandag Snikkel uit moeten zwaaien omdat zij weer naar NL moest (ook voor Hotelschoolselectie) en ons avontuur samen er dus op zat..
Heb echt een hele leuke tijd gehad en ondanks dat het maar kort was hebben we geweldige dingen gedaan en gezien en heb ik er een heel goed nieuw vriendinnetje bij! En nu maar zorgen dat je wordt aangenomen Snik en de party continues..:D!!!

Vorige week woensdag hebben we vanuit Quito het vliegtuig naar Guatemala City gepakt. Het werd ons van alle kanten afgeraden om in de stad te blijven, dus zijn we nog diezelfde avond naar mijn nieuwe stadje gegaan en hebben we een aardige NLse reisleidster ontmoet die hier woont van wie ik al wat nummers heb gekregen van salsaleraren, tips voor hier, etc. Heel relaxed dus!
Aangezien we midden in SEMANA SANTA aankwamen, was het 1 groot gekkenhuis in Antigua en zat elk hostal vol! En aangezien we ook weer eens geen geld op zak hadden op dat moment, knepen we 'm wel ffies, maar konden we gelukkig in het hostal terecht waar we een reservering voor de volgende dag voor hadden.

Semana Santa is DE feestweek van heel Zuid- en Midden Amerika in de week voor Pasen. Dit houdt maar 1 ding in: iedereen die wil partyen komt naar Antigua, er zijn processies om de zoveel uur met gekke mannetjes in paarse kukluxkleren die jezusbeelden dragen (maar wel erg interessant!), tapijten in alle straten die van bloemen worden gemaakt en NIET slapen! Leuk begin dus!
Zo zijn we op donderdag in La Sala beland, een bar waar voornamelijk salsa wordt gedanst en ik heb besloten om toch echt maar eens lessen te gaan nemen voor als ik mezelf nog wil vertonen daar... Ook hebben we hier Paul ontmoet, Guatemalteek/Amerikaan met wie we de avond hebben doorgebracht en die ik vast nog vaker zal zien ook!
Verder is Antigua echt een heel gezellig stadje, je vindt overal gekleurde koloniale huisjes, oude hobbelstraatjes, hippe restaurantjes en zijn er veel mensen op straat. EN ben ik al gevraagd te komen werken in een leuk Thais restaurantje, dus wie weet! Ga er straks heen om er verder over te praten, maar lijkt me echt heel leuk.
Verder was vrijdag dus lekker chillen aangezien we pas weer 's middags wakker werden en hebben we ons laatste tripje samen naar Lago Atitlan gepland.

Lago Atitlan:
Dit ligt 3 uur van Antigua vandaan en is een super mooi blauw meer omringd door vulkanen. Er zijn allemaal verschillende leuke dorpjes omheen waar je per boot naartoe kunt gaan en wij hadden voor San Pedro gekozen, naar horen zeggen een laid back dorpje met een hoog hippie gehalte en leuke feesten.
Hier aangekomen hebben we een hostal uitgekozen voor maar 2 euro p.p (ditmaal echt ons record!) en hebben we rondgelopen, lekker gegeten en beetje in onze reisdagboekies geschreven.

Op zondag dus weer terug naar Antiga maar nu naar een ander hostal waar hopelijk geen kakkerlakken zouden zijn en Nick panische aanvallen zou krijgen omdat er opeens zwarte beesten uit d'r oor kropen.. Haha.
Zo kwamen we aan in het Jungle Party Hostal en de naam zegt het al: dit was chill! Overal fatboys, dvd's, gratis inet, cocktails enzovoort. Voor mij dus een prima plekkie om straks een weekje alleen te zijn, MAAR de waarheid bleek anders...
Nadat Nicky weg was had ik dus alle tijd voor mezelf en moest ik onzettend wennen. Er waren nog geen leuke nieuwe mensen met wie ik wel wilde socializen, er was onzekerheid over in welk project ik nou terecht zou gaan komen en ik was gaan kijken waar mijn aanstaande familie woonde en dat bleek echt een tering eind weg te zijn.. Zo heb ik ong. 3 dagen alleen doorgebracht, beetje gewandeld door de stad, ge-inet en andere dingen gedaan om de tijd te 'doden'. Was deze kant van mezelf totaal niet gewend aangezien ik altijd juist probeer nieuwe mensen te ontmoeten en leuke dingen wil doen, dus die dagen wilde ik het liefste gewoon WEG.
Maar gelukkig veranderde dit op woensdag en heb ik hele leuke mensen leren kennen met wie ik de volgende vier dagen naar marktjes ben geweest, in het park heb gechilled, uit eten ben geweest en in verschillende tentjes wat ben gaan drinken. We waren op een gegeven moment zelfs met 7 verschillende nationaliteiten, heel leuk dus!

Maar gister was het weer tijd voor weer iets anders, ik moest namelijk uitchecken in het hostal om naar mijn familie te gaan!
Ondanks dat ze dus ver weg wonen vh centrum lijken ze heel aardig. Het is een gezin met drie dochters van mijn leeftijd die wel stil zijn, maar er wonen ook drie andere studenten die ik alleen nog niet heb ontmoet.
Mijn kamer is buiten de trap op en het is eigenlijk een soort appartementencomplex idee met ieder zijn eigen kamer en we delen een wc en badkamer. Ik zal er drie keer per dag eten en verder de eerste 2 weken naar school gaan om dan te beginnen met een project. Ook wordt er alleen Spaans gesproken dus dat is wel weer even goed na al die weken NLs gesproken te hebben!

Verder ga ik zo een film kijken in een club met wat mensen uit het hostal, dus ik vind mijn plekkie hier wel. Het kost misschien dit keer wat meer moeite, maar ik ga nog even keihard genieten deze 2,5 maand en zal jullie zeker op de hoogte houden!

Voor nu wens ik al m'n vriendinnetjes ONWIJS VEEL SUCCES voor de eindexamens, zal even een spannende tijd worden maar ik weet zeker dat het jullie gaat lukken!!! En dan straks alleen maar feesten, dus zie jullie van de zomer guys!

Tot gauw, hele dikke kus!!!
Chrissie

PS: Heb wat problemen met m'n telefoon, dus als ik niet reageer begrijpen jullie waarom. Vooral WOENSDAG (bday!)
Nieuwe nr. hier: 00502 507 23 495

  • 16 April 2007 - 05:33

    Mama 1:


    Estoy muy orgulloso de tí!
    dikke khus

  • 16 April 2007 - 09:23

    BBB:

    Allerliefste KK!!
    Waaaa je bent al bijna jarig, ik vind het echt heel erg dat wij daar niet bij kunnen zijn.. maar in gedacht.. zijn we er natuurlijk wel!!
    Ik moet nu snel weer even gaan maar ik ga ja vanavond wel even uitgebreide mail sturen met al het nieuws van de laatste week!!
    Kuuuussss XXXXXX Har

  • 16 April 2007 - 10:21

    Kipsky:

    jaaahoooeeeeehaaaaa
    hoi
    ik ga je ook wel mailen, want je vader weet te veel.. Suspicious ouwah! Wat dus wel kicke is, is dat ik je weer van t vliegveld op mag halen over een paar maandjes. Ajaba, ik ga je mailen als het wat beter gaat mwuahaha! xx

  • 16 April 2007 - 11:07

    SNIKKEL!!:

    Chrissiee!! VETTE SHOES!
    Ik mis het toch wel heel erg, om samen met jouw leuke dingen te ondekken, naar nieuwe stadjes te gaan, lekker saampjes uit eten, vroeg gaan slapen, gekke dingen te doen, kortom om met jouw te reizen!! Maar over een paar maanden zien we elkaar hopelijk alweer... Eerst weer even genieten van een ander avontuur, wat het dan ook mogen zijn. Komt helemaal goed, jij redt het wel!! Ik ga nu mijn tas weer pakken voor morgen... IK HAAT PAKKEN!
    Jij heel veel PLEZIER DAAR! Ik spreek je heeel snel weer.

    HELE DIKKE KUS!

    p.s. Mama doet er alles aan om jouw niet meer te stalken met het sms-je!!

  • 16 April 2007 - 15:31

    Annie!:

    Chrrrrissie!!

    Heerlijk om weer van je verhaal te kunnen genieten en goed dat je de laatste dagen weer leuke mensen hebt ontmoet! Ja, jij vindt je plekkie wel weer, don't worry!! Verder heb ik hier weinig spannends meegemaakt.. ben vooral aan t werk en aan t uitzoeken voor volgend jaar, zodra ik meer weet hoor je t snel.
    Lieve Chris, zet 'm op en maak er nog wat moois van!

    Dikke kus,

    Anne!

  • 16 April 2007 - 16:08

    Postbode Siemen:

    je hebt een briefje in je email!

  • 18 April 2007 - 00:58

    Paco:

    al sprak ik je om 00.00 uur bij ons: hieperdepiep hoeraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!
    over een paar uur ben je ook in guatamala jarig en naar ik hoop met een mooie groep om je heen.
    xxpa

  • 18 April 2007 - 10:57

    Pegel:

    GEFELICITEERD CHRISSIE!!!!!!
    veeel plezier maken vandaag he! jammer dat wij er allemaal niet bij zijn, maar je maakt er sowieso iets heel leuks van,
    ik mail je binnenkort,
    Dikke verjaardags kus van char

  • 18 April 2007 - 14:03

    Lies:

    HOERAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA HIEP HIEP HOERAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA :):):):) gefeliciteerd lieverd, ik hoop dat je een fijne dag hebt :):) kuskuskusknuffel lies (heel jammer dat ik er niet bij kan zijn, maar ik denk aan je !)

  • 18 April 2007 - 18:56

    Voor De Jarige Jop!!:

    Chrrrrrrrrrrrrrrrisssss!

    Lang zal je leven!!!!!! Hiepeeer de pieeeep HOERAAAAA! Dat je maar onwijs mag genieten van een verjaardag op een wel hele bijzondere manier en plek.. Lieve Chris maak er een leuke dag van en natuurlijk nog ontzettend veel jaartjes toe gewenst!

    Hele dikke verjaardagszoen,

    Anne/Trap!

  • 18 April 2007 - 18:56

    Feentjes:

    Lieve Chris,
    Gefeliciteerd met je 19 lentes jonge verjaardag. Al taart gegeten? We zijn net bijna een half uur bezig geweest met het bekijken van al je foto's. Prachtig en wat een ervaringen. Dit neemt niemand je meer af en je mag het meenemen als backpack voor de rest van je leven.
    Menno houdt ons tevens constant op de hoogte van alle ups en soms een klein downtje. (Hoor erbij).
    Geniet van je verjaardag, wij zullen het glas op je heffen.
    Dikke zoen,
    Rob, Saskia, Kirsten, Floor en Abe.

  • 18 April 2007 - 18:59

    Rita:

    Hoi Chris,
    Gefeliciteerd met je verjaardag!! wij hopen dat je en super dag hebt y que te diviertas muchisimo. Me imagino que tu español estara muy bien, asi es que continuare en español. Ya sabes que a Remmert lo han trasladado a Paris??? Si podemos encontrar casa (super dificil y muy caro), nos mudaremos en julio/agosto. Nos vienes a visitar en algun momento???
    Besos,
    Rita, Remmert, Caroline y Martijn
    (Vincent esta en Finlandia visitando a un amigo y no se si se acordara de escribirte)



  • 18 April 2007 - 19:03

    Rita:

    Hoi Chris,
    Gefeliciteerd met je verjaardag!! wij hopen dat je en super dag hebt y que te diviertas muchisimo. Me imagino que tu español estara muy bien, asi es que continuare en español. Ya sabes que a Remmert lo han trasladado a Paris??? Si podemos encontrar casa (super dificil y muy caro), nos mudaremos en julio/agosto. Nos vienes a visitar en algun momento???
    Besos,
    Rita, Remmert, Caroline y Martijn
    (Vincent esta en Finlandia visitando a un amigo y no se si se acordara de escribirte)

  • 18 April 2007 - 20:17

    Van Gellekommetjes:

    Hoi Lieve Chris!
    GEFELICITEERD met je 19-de verjaardag! Heb je een leuke dag gehad? Hopelijk hebben ze je goed verwend. Leuk om al je enthousiaste verhalen op je site voorbij te zien komen! Geniet nog even. Lieve groeten "de van Gellekommetjes"

  • 19 April 2007 - 19:11

    Savine:

    Hee chica! Leuk leuk om ook ff jouw verhalen te zien op waarbenjij.nu, t zijn er wel bijzonder veel en ik moet natuurlijk weer aan de studie zo dus kan ze niet allemaal lezen nu.. komt later! In ieder geval lekker gezellie dat je hier nu ook bent, en ik check je vnv om 8 uur bij dos mil! Dikke zoen, je party/pie-mate ;)

  • 19 April 2007 - 23:50

    Maai:

    chris! vet we komen je opzoeken in antigua, heb er al veel leuke verhalen over gehoord! over 2 weken ga ik me ouders meeten in guatemala en daarna zullen we nog een tijdje rondreizen daar! keep in touch!! kuss

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Chris

Hai allemaal! Morgen gaat mijn avontuur weer verder, na al 3 geweldige maanden in Sevilla te hebben gehad. Ik zal vertrekken naar Peru, waar ik de eerste maand in Cusco zal wonen en daar een cursus+project ga doen. De eerste twee weken zal ik in een gastgezin wonen en daarna nog twee weken in een studentenhuis. Op 6 maart zal ik Nicky van het vliegveld in Cusco ophalen, om samen met haar 6 weken te gaan backpacken door Peru, Ecuador en Guatemala. Hierna gaat zij mij uitzwaaien en zal ik in Guatemala nog een project van 2 maanden doen. Om misschien de laatste 2 weken te chillen in Costa Rica, van waar ik weer terugvlieg op 30 juni... Ik zal de komende tijd mijn verhaaltjes weer plaatsen en jullie zo goed mogelijk op de hoogte proberen te houden van deze spannende tijd! Tot over 5 maandjes... Liefs, Chris

Actief sinds 11 Sept. 2006
Verslag gelezen: 186
Totaal aantal bezoekers 23816

Voorgaande reizen:

31 Januari 2007 - 01 Februari 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: