Weekend Miljonairs - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van Chris Cohen - WaarBenJij.nu Weekend Miljonairs - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van Chris Cohen - WaarBenJij.nu

Weekend Miljonairs

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Chris

04 Mei 2007 | Guatemala, Antigua

Daaaaaag mensen,

Hoe staat het leven in NL? Lekkere Q-Day gehad, eindexamencursussen en noem maar op?!
Hier in 2 weken errug veel gebeurd, dus zal weer ff een update schrijven en heb vooral VEEL leuke foto's!

In mijn familie heb ik het helemaal gezellig. Leer de Guatemalteekse meisjes die er ook wonen steeds beter kennen en tis echt onwijs goed voor m'n Spaans. Ik ga ook veel om met de oudste zoon Omar, zo zijn we samen elke keer van de partij voor een potje Champions League ook al is het om 07.00 's ochtends! Wel woon ik in the ghetto, maar 1,5 uur per dag lopen is wel goed voor je...

Vorig weekend heb ik met Sav&San de Pacaya vulkaan beklommen hier 2 uur vandaan wat echt fucking zwaar was, maar zeker de moeite waard! De laatste erruptie was 6 jr. geleden en zodoende moesten we klimmen over het hard geworden lava (hoe heet dat ook al weer, ik haaaaatte Aardrijkskunde), maar om ook echt nog een lavastroom te zien gaf echt een kick! En zo'n 2 avonden erna werd ik ook nog lekker achter m'n bureautje weggedrild aangezien er een aardschok gaande was, VET dus!
De rest van het weekend ultiem gechilled aangezien het hier tussen de 25-30 gr. is met een lekker park in het centrum en veel clubs met films.

Uitgaan.... Tja.. Dat gebeurt hier wel veel! Ben wel elke ochtend braaf naar school gegaan en heb zo ook vorige week mijn diploma gekregen en een speech moeten geven voor de hele school.
Zie m'n leraren ook vaak in de salsatentjes, dus dat is allemaal gezellie.
Maar het leukste tot nu toe met het uitgaan was, is dat we Guatemalteekse homies erbij hebben! 3 jongens van rond de 21 jr. zijn afgelopen week naar ons toegekomen in onze vaste pub die allemaal in de stad wonen (Guat.City) en in het weekend hier komen partyen en in een app. van Christiaan slapen. Hebben de hele avond met ze lopen lullen (in het Sp. ofcourse) en het blijkt dat ze economie studeren, allemaal muzikaal zijn, bekende opa's hebben die kunstenaar zijn, etc. Super leuk dus en eens niet van die GORE Guatemalteken die gek worden als je in een rokje loopt.

Een van de jongens had me verteld over hun plannen voor Rio Dulce en zo kom ik uit op ons afgelopen weekend, toen wij daar ook maar eens de bus naartoe hadden gepakt voor een lekker weekend aan een meer en een backpackershostal.
Eenmaal daar bootje gehuurd en een hartstilstand gekregen toen onze LEKKERE DIKKE VIEZE VETTE ENGE G-STRING kapitein zijn kleren zomaar uittrok, maar daarna toch nog kunnen chillen op een jetski, jezus wat is dat VET zeg!! Pap en mam, mag ik n'og iets uitzoeken voor m'n bday? Weet wel iets leuks voor op de Kaag!!!

Maar goed, na dit 2e avontuur zijn we gaan bellen met de jongens en bleek dat ze 5 min. bij ons vandaan aan het varen waren, en HOE! Zwaaiend kwamen ze met z'n allen (tis een best friends groepje van de middelbare, met ook hele leuke meiden) en hun mammies langs op een MILJOENENJACHT om ons 2 uur later op te halen en mee te nemen naar hun vakantie'huisje'. Tja, en toen was het tijd voor de 2e hartstilstand aangezien ze nog 2 van dit soort boten hadden en echt een mega villa voorzien van mega zwembad, mega discohuisje en gewoon alles LUXIROUS!
We hebben de avond al tafelvoetballend doorgebracht, daar 's avonds heerlijk gegeten (1e chef kok, kan ook niet anders) en tot 's nachts in la piscina gechilled. Ook brak er nog eens storm uit dus zijn we daar blijven tukken en zijn we om 06.30 weer naar het half in elkaar gestorte hostal gebracht vanaf waar we met een nieuwe boot (zonder de jongens) naar Livingston gingen. Dat ze loaded zijn is natuurlijk wel een geestig verhaal, maar ze zijn gewoon zo lekker normaal dus voel me echt ingeburgerd nu met die locals als vrienden.

Maar Livingston ligt aan de Cariben, het was er min. 40 gr. en een hoog rastagehalte met overal gekleurde huisjes, muziek en lekkere visrestaurantjes!
Vanaf hier weer geboot en gebust terug naar huis en helaas mijn zoveelste voedselvergiftiging opgelopen waardoor ik niet naar mijn 1e projectdag kon...
Ook Q-Day gemist maar er is flink gefeest door de anderen in het oranje cafe Cafecito!

Helaas begint mijn project pas maandag aangezien de begeleidster een week vrij heeft genomen, maar ik heb me al wel nuttig kunnen maken als hw.begeleidster om er een beetje in te komen.
Het project gaat wel echt zwaar worden, niet alleen vanwege de werktijden ('s ochtends om 06.00 opstaan en zelfs 1 x werken tot 17.00 uur), maar we zijn nog helemaal niet ingewerkt en heb het Bob de Bouwer vocabulaire nog niet helemaal onder de knie, maar het belangrijkste is dat ik er heel veel zin in heb. En de chickenbussen zijn al helemaal gaaf waar ik elke dag mee moet reizen, check de foto's.

Verder ga ik beginnen met m'n 3e salsales, beetje tussen de grote binken in de sportschool hangen en veel leuke dingen doen en zien deze laatste 4 weekjes hier! Zaterdag gaan we met de jongens naar de stad, wat normaal te gevaarlijk is maar met hun als gids oke, en volgend weekend naar hun strandhuisje in Monterico.
Verder is er een plannetje ontstaan om naar Honduras te gaan omdat je daar het goedkoopst van de wereld je duikbrevet kunt halen en dan vanaf daar door te vliegen naar Snikkel voor nog een paar daagies in haar resort.
En DAN.. wil ik mijn ticket een week verzetten en rond de 22e (juni)thuiskomen om bij alle uitreikingen van m'n vriendinnetjes en FEESTJES te kunnen zijn!

Dus, time flies en zal jullie op de hoogte houden en nog even veel foto's maken!

Oke jongens, tot over 2 weken wanneer ik jullie ga stalken met jullie examens, ben namelijk super benieuwd hoe jullie het er vanaf gaan brengen maar heb er vertrouwen in!

Dikke kus voor nu en tot gauw!

  • 04 Mei 2007 - 00:29

    Ik:

    foto's komen morgen, moet nieuwe ruimte kopen! (paps, mams?)X

  • 04 Mei 2007 - 08:32

    Traaap!:

    Chrisssie!

    Wat een gaaf verhaal weer.. en wat heb je weer veel meegemaakt, super om te horen! En ik ben onwijs benieuwd naar die foto's van je. Je blijft genieten dat voel ik zelfs als ik je verhaaltje achter mijn computer lees, echt top! Dus blijf dat ook maar lekker doen die laatste paar weekjes.
    Morgen gaat mijn avontuur beginnen, moet nu toch is echt mijn pakwerkzaamheden gaan verrichten en natuurlijk die backpack niet te vol stouwen anders kan ik niks meer mee terug nemen. Nou lieve Chris mijn volgende berichtje vanuit Thailand, ik hou je up to date, blijf jij dat ook maar doen. Want ik vind je verhalen super! Tot snel!!

    Dikke kus Anne!

  • 04 Mei 2007 - 08:43

    Pascale Schafrat:

    Hoi Chris, Wat heb jij een onwijs gave tijd daar!!! Hier iets minder, maar wat je absoluut moet weten is dat wij (MD1) kampioen zijn geworden in de topklasse! Alles gewonnen!!B'dl: 7-1 en Alliance:
    3-1 gewonnen.Dat was de moeilijkste pot. En in de zaal ook al distictskampioen geworden. Op 16 juni spelen we om het landskampioenschap op het Gooische. Ben erg benieuwd, maar alleen al het feit dat we mee mogen doen is al super gaaf!!! We moeten natuurlijk wel hard doortrainen van Djurre, maar dat is ook altijd erg leuk. De laatste keer na de pot tegen ALL. mochten we knots hockey doen. Erg gelachen natuurlijk.
    Nog veel plezier jij met ALLES.
    Groetjes van Pascale.

  • 04 Mei 2007 - 17:09

    Isolde:

    Chica!!!!!

    Que tal? Mi muy buen! Wat vet allemaal! Ben echt jaloerssss! Je doet het echt goed, man! Zo leuk om je verhalen te lezen! Fijn dat je het zo naar je zin hebt!! dikke kus sollie
    Kijk uit naar je terugkomst, want dan gaan we eens even flink de voetjes van de vloer zetten! Maar eerst nog even lekker genieten van de aankomende tijd daar!x

  • 04 Mei 2007 - 17:16

    Oowtje:

    Chrisje!!

    Echt heel vet lieverd!
    Maarjij zit nu lekker in de sportschool, dus ik spreek je straks wel weer eventjes!

    Love you Kus Oowtje(L)

  • 04 Mei 2007 - 17:29

    Snikkerl:

    JEZUSS CHRISSIE, wat een vette foto's! Zeeeeer jaloers!
    Hier alles dus zijn gangetje, zal binnekort ook wat foto's erop zetten, weet je hoe het er hier aan toe gaat!
    Nou chrissie, ga maar gauw achter de leuke guatelmalteken aan! En ik spreek je heeel snel weer, want ik mis u!!

    HEEEEEEL VEEEEL PLEZIER,

    p.s. doe Paul de groeten als je hem hebt gevonden!

    KUS

  • 05 Mei 2007 - 00:27

    Sav:

    Hee schattebout, zeg zie ik hier nu de helft van MIJN foto's op jouw waarbenjij.nu ;) heel leuk babe! Ik heb ook een verhaaltje geschreven alleen tijdens het uploaden van mn foto's was de bat. van mn camera leeg dus komen zo snel mogelijk! Tot zo, xxx

  • 05 Mei 2007 - 03:47

    Mariska:

    Hee Chris!

    Dat klinkt alsof jij het wel naar je zin hebt! Houden zo. En go get je duikbrevet, heb hele goede verhalen over duiken in Honduras gehoord!



    xxx Mariska

  • 05 Mei 2007 - 06:59

    Astrid 1:

    je kunt weer 1000 foto's plaatsen....
    dus kom maar op!!
    dikke khus

  • 06 Mei 2007 - 10:11

    Lies:

    hee lief meisje! wat fijn om te horen dat alles helemaal geweldig gaat!!! hoe vet is het daar zeg, het ziet er echt supergezellie uit! ik heb je echt al een tijdje niet gesproken, time flies. met mij gaat alles verder wel goed me mama is btw 50 geworden, ouwe taart haha. ik heb a.s. donderdag tussentijdse toets voor rijden, ben benieuwd....ik ga je heel snel weer spreken, geniet ervan maar dat gaat zo te zien helemaal goedkomen!!!!!!!!!!!!!!!! dikke kus van mij

  • 08 Mei 2007 - 08:11

    Kipsky:

    ohyeah, ik ben EINDLIJK weer eens eerder dan die Barbie! Ik zit nu op school te werken aan mijn format over de wachtlijst op HC Amersfoort, ik word alleen in de steek gelaten door Michelle.. T mooie weer is hier helaas weer voorbij, maar aan de andere kant is dat ook wel weer chill want dan kan ik alvast weer gaan leren voor mn laatste tentamenweek i.p.v. alleen maar werken.. Meisje, ik heb weer echt even geen fuck te melden.. Volgende keer niet zo lang skypen maar ook even met mij praten okidoki? Check je later, daaaag xxxx

  • 10 Mei 2007 - 10:17

    Paco:

    timmervrouwtje, je mag 20 juni eindelijk naar huis vliegen...... wat zal je opgelucht zijn je vriendinnen hier weer in de armen te kunnen sluiten.
    xx pa

  • 10 Mei 2007 - 12:54

    Annnie:

    Lieve Chris!

    Super bedankt voor je lieve berichtje op mijn site.. en de e-card vond ik echt onwijs lief! Ik begin hier nu aardig te wennen en moet zeggen t bevalt me prima! Ik ga je op de hoogte houden en blijf jou ook op de voet volgen. Je foto's zijn weer is heel gaaf en ze laten echt zien dat je het naar je zin hebt. En zeker als we allebei weer in Nederland zijn moeten we een hele lange dag uittrekken om is bij te praten. Nou lieve Chris hou je taai en ik kijk uit naar je volgende bericht!!

    Dikke knuffel,

    Anne!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Chris

Hai allemaal! Morgen gaat mijn avontuur weer verder, na al 3 geweldige maanden in Sevilla te hebben gehad. Ik zal vertrekken naar Peru, waar ik de eerste maand in Cusco zal wonen en daar een cursus+project ga doen. De eerste twee weken zal ik in een gastgezin wonen en daarna nog twee weken in een studentenhuis. Op 6 maart zal ik Nicky van het vliegveld in Cusco ophalen, om samen met haar 6 weken te gaan backpacken door Peru, Ecuador en Guatemala. Hierna gaat zij mij uitzwaaien en zal ik in Guatemala nog een project van 2 maanden doen. Om misschien de laatste 2 weken te chillen in Costa Rica, van waar ik weer terugvlieg op 30 juni... Ik zal de komende tijd mijn verhaaltjes weer plaatsen en jullie zo goed mogelijk op de hoogte proberen te houden van deze spannende tijd! Tot over 5 maandjes... Liefs, Chris

Actief sinds 11 Sept. 2006
Verslag gelezen: 109
Totaal aantal bezoekers 23816

Voorgaande reizen:

31 Januari 2007 - 01 Februari 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: