Nicky Tarzan, Me Jane - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Chris Cohen - WaarBenJij.nu Nicky Tarzan, Me Jane - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Chris Cohen - WaarBenJij.nu

Nicky Tarzan, Me Jane

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Chris

02 April 2007 | Ecuador, Quito

Hoiiiii

Nog maar kort geleden laatste berichtje geplaatst, maar veel gedaan dus hoop te vertellen! Ga even een kort verhaaltje schrijven (naja, poging tot) want we gaan zo snel even wat eten en dan naar voorstelling van Jezus Christ Superstar want het is groot feest in Zuid-Amerika!

Laatste berichtje was uit Baños en we zijn die zaterdag naar Latacunga gegaan; het begin van de Quilotoa Loop.
Nou, in dit dorp was alles gewoon dood, gelukkig 1 pizzeria open en een te hoerig hostal, dus weinig om verder over te vertellen.
Zondagochtend begonnen we dan eindelijk, en we zijn toen eerst met de bus naar Pujili gegaan. Dit is een klein dorpje in de bergen waar we een leuke markt hebben bezocht. Ook waren we de enige gringas (buitenlanders) dus we voelden ons wel een beetje als aapies die werden bekeken..
Na dit marktje met de zware backpack nog op de rug wilden we naar het volgende dorpje en kwamen we in een bus terecht met levende aan elkaar gebonden schapen die naast onze backpacks werden gepleurd en de echte inheemse volken om het zo maar te zeggen.
Volgende dorpje was ZO klein dat we er voorbij waren voordat we het wisten, dus toen zijn we uitgestapt bij de vulkaan Quilotoa om met een veebus te worden vervoerd naar het kratermeer. Helaas hadden we weer eens slecht weer, maar toch was het erg mooi en het echte backpackersgevoel kwam steeds meer naar boven!
Eenmaal klaar daar wilden we weer verder reizen, ditmaal naar Chugilan. MAAR er ging geen bus meer, of we moesten een taxi van 30 dollar lappen! Gelukkig kwam er een vent aan met zijn pickup die ons wel voor 15 dollar wilde brengen naar ons hostal, dus wij hoppa achterin die achterbak en 1,5 uur door de bergen gehobbeld! Was gaaf!
Ons hostal lag dus in het dorpje, waar maar 100 mensen leven. Geen flikker te doen dus, dus hebben beetje boekjes gelezen en ik heb Nicky opgefokt met wat verhalen over geesten aangezien het hostal aan een kerkhof lag, leukkkk!
Met geen geld meer op zak, hebben we de volgende ochtend het lokale melkbusje gepakt: dit was weer een pick up met allemaal melkbussen die onderweg werden gevuld door boeren die hun melk kwamen afgeven. We waren echt deel van de bevolking op dat moment, Spaans spreken met de boeren en zien hoe die mensen leven.
Eenmaal aangekomen in Sigschros, moesten we 4,5 uur wachten op een bus richting Quito, de hoofdstad van Ecuador en onze nieuwe bestemming!
Ook híer was geen drol te beleven, dus weer beetje liggen tukken op onze backpacks en de tijd uitgezeten en wat rondgekeken. Echt ongelooflijk dat dat soort dorpjes bestaan in de wereld!
Oke, eenmaal de bus gepakt richting Quito, hadden we serieus nog maar 2 dollar en kregen we het toch beetje benauwd.. Maar gelukkig is alles net goed gegaan en kwamen we aan in een hele hippe stad! :D

Quito:
We sliepen in hetzelfde hostal als die van Sollie, mijn oude vriendinnetje uit Cusco die hier voor een maandje zat! Lekker gezellie met haar wat tijd doorgebracht en zo kwamen we ook nog de 2 Amerikaanse meiden tegen, DE WERELD IS ZO KLEIN, je wordt er bang van.
En om het nog gekker te maken, de dag daarna ook nog 2 meiden uit Montañita met wie we wat hebben gedronken ook. (Heemsteders, het is het nichtje van Aimee Drontman, grappig he!)
We zitten in de hipste buurt Mariscal, hier gebeurt het allemaal en kun je de meest trendy loungebarren en Hummers (?!) vinden! Best leuk dus om weer even in de ´bewoonde wereld´ te zijn.

Plan de campagne:
JUNGLE!
Op dinsdag hebben we een jungletour geboekt, van woe-zat. Na een nachtbus en weer een hoop onrust met corrupte mannetjes die zeiden dat er geen doorgang was, kwamen we vies en bezweet aan in het dorpje Lago Agrio, het begin van de jungle tocht.
Hier wachtte Jaero op ons, een Ecuadoriaan met lelijke tattoo´s, macho zonnebrilletje, maar echt onwijs aardig!
Vanaf daar hebben we eerst nog een Duits gezin opgepikt met een vater die veel bier zuipt (logisch want het is een Duister) en die met katten praat! HAHAHA.
3 uur gereden naar de jungle en vanaf daar zijn we met een kano van 12 m. naar ons kamp gevaren nog eens 2,5 uur.
Wat we onderweg hebben gezien, is denk ik voor jullie moeilijk voor te stellen omdat je het echt met eigen ogen moet zien. Maar er wonen mensen daar in rieten hutjes van max. 10 m2, 60 km. van het stadje en zo leven ze van hun grond.. Echt zo raar om te zien, maar zo gaat het hier wel..!
Eenmaal bij het kamp aangekomen bleek echt alles helemaal top geregeld te zijn!We sliepen in lodges zonder elektriciteit en koude douches, maar ik vond het eigenlijk wel leuk! Ook kregen we poncho´s, laarzen en 3 x per dag super lekker eten en hebben we de vetste dingen gedaan.
Sowieso was de omgeving echt zo ongelooflijk mooi, maar om dan ook nog eens begroet te worden door apen maakte het helemaal gaaf.
Maar goed, we hebben een nachtwandeling gemaakt waar we de engste insecten en vogelspinnen ooit hebben gezien, we hebben gevist op piranhas, op zoek naar kaimannen (krokodillen) en we hebben roze dolfijnen gespot! Verder hadden we op de 1e avond meteen een groot monster in onze kamer, een grote buidelrat die onze appels wel ff wilde opeten.. Gelukkig was Snikkel de koelere onder ons en hadden we een klamboe, dus heb gelukkig nog wel kunnen slapen haha.
Naja, kijk maar naar de foto´s, dat geeft denk ik een wat beter beeld.

Wat nu:
We wilden eigenlijk vandaag naar Guatemala, maar dat is helaas mislukt met de tickets. Nu vliegen we dus woensdag en komen we aan in Semana Santa, dé feestweek in Guatemala!
Om de tijd te vullen zijn we vandaag naar de evenaar gegaan, echt best gek eigenlijk! Hier rare truukjes met balancerende eieren gezien en gelopen op de lijn die Noord met Zuid scheidt, was gewoon moeilijk om je evenwicht te houden daar! Vreeeeemd.

Oke, ik ga stoppen, is weer eens een lang verhaal geworden...

Vind het echt super leuk alle berichtjes steeds, zo weet ik beetje wat jullie uitspoken!!
Suc6 met alle dingetjes in NL en spreek jullie snel.

Toedeloe!

  • 03 April 2007 - 00:23

    Chrissie Nog Een X:

    Ben helemaal vergeten te zeggen dat we diep in de jungle een SHAMAN hebben bezocht die met mij een ceremonie heeft gegeven! Dit is een soort van dokter met abnormale krachten en zo heeft hij met wat blaadjes mijn negatieve energie weggehaald, cool toch?!
    Ook had hij de vetste kleren met kleuren en kettingen aan, echt een hippe opa! Zie foto´s..
    DOEI!

  • 03 April 2007 - 03:20

    Freek:

    Yo Chrissie!!

    Leuk verhaal weer!! Piet ziet er wel leuk uit indd!! haha Leuk foto's!

    Wel raar he om zo het ene moment in de jungle te zijn en het andere moment in de bewoonde wereld...

    Ik zit op dit moment aan de west-kust van Australie! heb afgelopen 2 weken meer dan 8000 km gereden met onze auto om van het oosten (via het noorden) het west te bereiken. Dat zijn dus ook echt verschillen van een mooie blauwe zee naar de woestijn, naar weer de jungle en dan weer een mooie zee... Heel raar.

    Afgelopen week heb ik een duik-trip gedaan naar shark-bay... en ra-ra wat was daar te zien... HELE GROTE ENGE Haaien... Heel vet. Komende tijd nog veel reizen en via de zuidkust terug naar Sydney. Daarna 6 weken Bali en dan weer naar Hollandia. Binnenkort zal ik weer een uitgebreid verhaal plaatsen, maar dan krijg je uiteraard een e-mailtje!

    Chriski! Heeeel veeel plezier daar! En we spreken elkaar snel weer!!

    Kus Freek

  • 03 April 2007 - 07:00

    Kipsky:

    wat een toevalligheden allemaal gek! Hoe heet dat nichtje van Aimee dan, ik ken er namelijk ook een! heb geen zin om meer te schrijven, komt later wel. xx

  • 03 April 2007 - 07:43

    Markell:

    Chrissie!

    Wat een te gekke dingen doe je allemaal! Je haalt er echt uit wat er in zit... Geniet héél erg!

    Dikke zoenen

  • 03 April 2007 - 15:52

    Jelger:

    haay chris hoe gaat het daar heb je het leuk groetjes jelger

  • 04 April 2007 - 10:16

    Har:

    Pisssyyyyyyyyyy
    Wat een verhalen weer, je suis jalouse!!
    Hier gebeurt zoals gewoonlijk weer lekker niets.. Buitengewoon oninteressant..
    Heb volgende week nog even herkansingen en daarna beginnen aan eindexamen, wat een feest!
    Ik moet nu weer gaan want ik zit op de studiezolder en moet nog honderduizenddingen regelen voor d-day vrijdag!!
    Kus HAR

  • 04 April 2007 - 16:05

    Marijn:

    hey schatjes,
    wat klinkt het allemaal heerlijk bekend en leuk! al zin in guatemala? super mooie foto´s! hier gaat alles nog ze gangetje mail snel langer dikke zoen

  • 04 April 2007 - 16:26

    Desi:

    Chrisje, wat een spannend weekje hebben jullie weer achter de rug. Waanzinnige foto's!! Leuk, dat je kennis van Biologie weer wat breder is geworden, zeker wat betreft de insecten.....

    Nu op naar guatemala, lekker feesten met de lokalen komende dagen. Doe mij ook zo'n gave hippe opa!!

  • 04 April 2007 - 17:10

    Lies:

    hee lieveeeerd, wat een tof verhaal en een leuke fotos! ik ben egt jaloers, tentamens.... maar ik heb theorieexamen gedaan en gehaald 5 fout :) :) dus ja dat wat jij beleefd is tog wel even wat vetter! haha maar zo leuk om te zien dat zoals ik die mensen daar zie, ze zo ook egt op de foto staan egt vet, lekker back to nature en die jungle met die spin aaaaaaaaaaaaaaaa haha heel veel plezier nog en ik ga je natuurlijk weer een keer spreken door de telefoon :) kus lies

  • 04 April 2007 - 18:16

    Pa:

    wat te zeggen na je gesproken- en daarna bovenstaand verhaal gelezen te hebben. misschien slechts: zoeken ze daaro ook paaseieren.....? als je de meeste vindt mag je volgens mij 1 maand met van die grote oren lopen. iedereen jalours!

    zonder gekheid: nog (steeds) niet echt beroofd, verkracht of lid geworden van een sekte: ik prijs me rijk met alles wat en hoe jullie het doen. teksten en foto's geven een prachtig beeld van de wereld waarin jullie verkeren. en natuurlijk is het een slijtageslag om in zo'n korte tijd al die indrukken op te doen.

    ik heb daarom voor de zomervacantie hier een bungalowtent in het dorp van bartje (bekend?) in drente gehuurd om lekker 3 weken op een afgelegen plek tot rust- en bij te komen. hout sprokkelen voor de oven, lekker veel fietsen tegen de wind in, wandelen over de akkers, helpen bij kaas maken, en ipv de disco naar schuurfeesten van de locals.....
    laaaaater, xx pa
    p.s. echt zinnige tekst doen we wel via de mail, toch?

  • 05 April 2007 - 15:44

    Isolde:

    Chris, echt vette foto's hoor! Dan wel vies bezweet en bijna niet kunnen douchen, maar daar doe je het voor!

    Zet hem op Chica!

    xxxx Sollie

  • 05 April 2007 - 17:54

    Annie!:

    Chrrrrriss!

    Wat een gaaf verhaal weer.. en die foto's, die zijn echt geweldig! Gelukkig heb je ook weer de jungle overleefd, met al die enge beesten... vooral die vogelspin rrrr krijg er de rillingen van. Nou lieve Chris, geniet er nog volop van en hou me op de hoogte van je gave avonturen!

    Dikke kus,

    Annie!

  • 07 April 2007 - 16:43

    Appie:

    Hola guappa, wat maak jij een geweldige reis en beleef je meer dan je wellicht ooit had kunnen bedenken!!
    Heb net weer genoten van je verhalen en foto's. Sommige foto's overtreffen Bali!Heel veel plezier in Guatemala, bijzonder land waar ik inmiddels 15 jaar geleden een maand was. Fantastisch dat je daar met Pasen arriveert, je zou daar bijna gelovig worden, hun traditie's zijn bijzonder.
    Geniet, dikke zoen,
    Appie

  • 09 April 2007 - 17:58

    Desi:

    Lieve Chris, Heb net bericht van Nicky dat ze aangekomen is in Mexico. Gelukkig maar, de rest zal wel goed gaan. Was even een vroegertje voor jullie met afscheid nemen, he. Misschien wel zo goed, dan is het nog lekker slaperig en niet te emotioneel.Volgens mij hebben jullie een toptijd gehad samen met ervaringen die jullie altijd zal binden. En nu even zelf op pad, spannend. Zal wennen zijn, maar ik vertrouw er op dat je dat helemaal gaat lukken. Even lekker uitrusten nu......? (nog plannen voor costa rica)

    En duimen vrijdag en zaterdag he!!
    Dikke kus

  • 11 April 2007 - 17:28

    Paco:

    what's new in a new country?
    xx (of zijn het besos?) pa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Chris

Hai allemaal! Morgen gaat mijn avontuur weer verder, na al 3 geweldige maanden in Sevilla te hebben gehad. Ik zal vertrekken naar Peru, waar ik de eerste maand in Cusco zal wonen en daar een cursus+project ga doen. De eerste twee weken zal ik in een gastgezin wonen en daarna nog twee weken in een studentenhuis. Op 6 maart zal ik Nicky van het vliegveld in Cusco ophalen, om samen met haar 6 weken te gaan backpacken door Peru, Ecuador en Guatemala. Hierna gaat zij mij uitzwaaien en zal ik in Guatemala nog een project van 2 maanden doen. Om misschien de laatste 2 weken te chillen in Costa Rica, van waar ik weer terugvlieg op 30 juni... Ik zal de komende tijd mijn verhaaltjes weer plaatsen en jullie zo goed mogelijk op de hoogte proberen te houden van deze spannende tijd! Tot over 5 maandjes... Liefs, Chris

Actief sinds 11 Sept. 2006
Verslag gelezen: 168
Totaal aantal bezoekers 23819

Voorgaande reizen:

31 Januari 2007 - 01 Februari 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: