Los Ninos en het sprookjesweekend - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van Chris Cohen - WaarBenJij.nu Los Ninos en het sprookjesweekend - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van Chris Cohen - WaarBenJij.nu

Los Ninos en het sprookjesweekend

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Chris

18 Mei 2007 | Guatemala, Antigua

Lieve thuisblijvers, thuiskomers, eindexamenkandidaten, studieverneukers en alle anderen!

Hoe gaat het met jullie allemaal? Begint het zonnetje weer een beetje te schijnen en zijn de eerste voldoendes binnen voor de examens?

God jongens, ik kom over 35 dagen al weer thuis waar ik echt ontzettend veel zin in heb, maar ik moet zeggen dat ik meer en meer van dit land begin te houden.
Het is nog altijd wel een raar gezicht om rieten manden op hoofden te zien die worden rondgedragen, kinderen van ong. 4 jr. die nog aan moeders borst liggen en er weer een tiet wordt uitgeflopt naast me in de chickenbus, de vulkanen om het stadje heen bij het wakker worden en tuctucchauffeurs die niet van je af kunnen blijven. Zo heb ik er ook heel serieus over nagedacht om van familie te wisselen na een vervelende ervaring en omdat ik toch wel echt in een gevaarlijk deel woon, maar ze zijn zo ontzettend lief dat ik niet wegga en mijn laatste 2,5 daar blijf.

Ik ben sinds vorige week maandag dan ook eindelijk begonnen in de carpinteria van Los Ninos.
Maandag is een zware dag; 06.00 opstaan, 07.00 chickenbus, 08.00-12.00 schilderen, schuren en zagen, lunchen in het dorpje, van 14.00-17.00 weer aan de bak en dan 's avonds heel vroeg naar bed omdat ik echt kapot ben na die dag. Verder werk ik ook op een middag en heb ik 's ochtends lekker wat tijd voor mezelf en ik werk met hele leuke mensen. Het is wel helemaal NLs het project, maar dat wordt verboden om te spreken.
De groepjes zijn voornamelijk jongens maar behalve op de maandag want dan zijn er meiden en 2 moeders van wie eentje zwanger is. We hebben afgelopen week een rekenlesje met ze gedaan en ik schrok best toen ik er achter kwam dat een moeder niet wist hoeveel mm. er in 1 cm. zitten... Zo waren er ook nog andere leerlingen die problemen hadden en aan hen heb ik een privelesje wiskunde gegeven (wie had dat ooit gedacht) wat me heel blij maakte toen ze eindelijk die stomme 1/4-es en 1/8-es wisten te onthouden :D
Het gekke is dat je tijdens het klussen met deze kids nauwelijks merkt dat ze uit hele arme situaties komen, maar dat geeft me eigenlijk een heel goed gevoel omdat je ze echt ziet genieten en ze eindelijk eens kunnen spelen ipv hun familie op het land of in het huis te moeten helpen. En verder ben ik zelf ook een beetje aan het pielen, zo heb ik net gister een tijdschriftenbak afgemaakt die door verschillende cafeetjes in Antigua worden geplaatst.
EN hebben we een hele leuke moederdag met het project gevierd waar ik VEEL foto's van heb!

De weekenden gebruik ik ook nog volop, aangezien ik er nu ook nog maar 2 heb en het gewoon heel lekker is om die dagen vrij te hebben en even weg te gaan uit Antigua (hoe goed je hier ook kunt chillen hoor).

Zo zijn we afgelopen weekend naar het paradijsje Semuc Champey geweest, 8 uur richting het noorden van Guatemala met z'n 12en in een shuttle en muziek van de Backstreetboys, LEUK HOOR Sav!
Hier 's avonds laat aangekomen hebben we het enige hostal dat nog open was geboekt en zijn wat mensen in een schuur rijst met kip gaan eten, aangezien de rest van het dorpje uitgestorven was.
Maar de volgende dag was een werkelijke topdag, aangezien we toen naar het natuurpark zijn gegaan met alleen maar beekjes, een rivier en TE mooie, ondenkbare, blauwe en groene natuurlijke baden tussen de rotsen.
Echt iedereen van de groep was helemaal verbaasd over hoe mooi het er was en ik durf ook echt te zeggen dat dit een van de mooiste plekjes op aarde is.
Helaas maken de foto's het altijd minder mooi, maar heb m'n best gedaan vanaf de Mirador waar we op een paar honderd m. van het uitzicht hebben genoten.

Die avond stond in het punt van een teringzooi maken van het hostal, eten, drinken en iemand helpen die een moeilijk nachtje had.. Haha sorry San, ik zal het netjes houden voor je!

Zondag zijn we naar grotten gegaan die ook weer super mooi waren en hebben we helaas die middag in Coban een Engels vriendinnetje, Som, moeten uitzwaaien.
En zo gaan er meer dit weekend weg, dus deze laatste avonden brengen we vooral in de Reileys door (onze vaste Irish Pub)en gaan we morgen nog ff knallen met wat normale Europese muziek in de Casbah.
Verder is het contact met de Guatemalteekse homies wat minder geworden nadat ik van eentje een liefdesverklaring heb gekregen en hij zijn afwijzing niet zo leuk vond, maar ik hoop wel dat we ze nog blijven zien! En anders.. A LA VERGA met ze, haha.

Morgen gaan we trouwens voordat we het weekend aan het meer gaan chillen naar Pastores, want dit is een klein dorpje waar je je eigen leren cowboylaarzen kunt laten maken voor mas o menos 300 Q = 30 pleuries.

Hoop dat jullie een lekker weekend hebben en het leren goed zal gaan en spreek jullie snel weer. Maar vooral: ik ZIE jullie snel weer, want ik land op 21 juni.

Veel liefs en een dikke zoen

  • 18 Mei 2007 - 00:54

    Sav:

    Yes wat was het vet! Heb nu alleen ff geen tijd om je verhaal te lezen, dus dat ga ik morgen uitgebreid doen! Ik zie je straks, hoop dat je je beter voelt! DIKKE ZOENEN!

  • 19 Mei 2007 - 00:15

    Sav Again!:

    Foto's zijn geweldig! Verhaal nu inmiddels ook doorgespit, en ben het overal mee eens, het was meer dan geweldig! De backstreetboys maakte het weekend helemaal compleet, zou het zo weer overdoen! Vandaag was ook weer een dag om gelukkig van te worden, ik heb de ALLERVETSTE BOOTS van de heeeele wereld gescoord! En dat gaan we vanavond vieren (heb uit domme, maar betrouwbare bron vernomen dat ons t-shirt staat voor gratis drank dus dat lijkt me 100 procent garantie voor een geslaagde avond)! Tot strahaks! XX

  • 19 Mei 2007 - 01:37

    Annie!:

    Wat gaat t snel zeg.. 21 juni zit je alweer met je gebruinde billen in Nederland! Super gaaf die lokale bevolking waar je mee in aanraking komt en dan ook nog van die tripjes naar te mooie plekken op de aarde. Echt genieten!
    Ik zit nu in Bangkok en ga zo aan mijn sight-seeing beginnen. Eerst nog een lekker europees ontbijtje naar binnen werken, want daar ben ik wel aan toe na al die rijst ;)!
    Lieve Chris kijk uit naar je volgende bericht, geniet ze..

    Dikke knuffel,

    Annie!

  • 19 Mei 2007 - 19:20

    Kipsky:

    Hoorde vanochtend van je vati dat je nieuwe foto's had meergezet, enhoorde net je voicemail :) Was helaas op Bloemendaal waar mn broertje landskampioen is geworden. T was heel gezellig; Panne was er, Lara en Tet zijn terug! Zit nu The Matrix te kijken, briljante film blijft het! Morgen is de laatste TD dus dan ga ik er knallend hard af en maandag is Mok terug!
    Ik vond je voicemail écht heel lief, t gaat allemaal he-le-maal goed met mij. Ook met mn mama en mn broers dus t komt allemaal goed! Ik spreek je volgende week tijdens het leren door wel even op msn, ik ga nu je foto's kijken!
    heeeele dikke lebberrrr! xxxx

  • 20 Mei 2007 - 16:19

    Astrid 1:

    Wat een prachtige foto's, alsof wij er ook zijn: je schrijft al zo beeldend maar die foto's bevestigen het plaatje.
    Geniet vooral nog heel erg van dat prachtige land met al zijn authenticiteit én eenvoud voordat je weer in het gecultiveerde super commerciele westen terug komt.
    Maar wel fijn... zei zij egoistisch....

    have fun!!
    dikke khus

  • 20 Mei 2007 - 20:36

    Eef:

    Hey Chrissie!
    Leuk om al je verhalen te lezen. Ik mis alle kindjes! Die foto met Coco is echt mooi, hij is zo schattig! Ik heb net 2 weken aan het strand gezeten in Samara en werk nu in een national park, in CR dus. Weer eens iets anders!
    Geniet er nog van he, kus eef!

  • 21 Mei 2007 - 18:33

    Haal:

    wat heb je toch een slecht leven zeg... ik zit nu met bas en sam in een hostel in Lafayette, LA. We zijn nu 10 dagen op pad en hebben het goed naar ons zin. 10 juni ben ik weer in het land, dus we zien elkaar snel. Genieten van de laatste paar weekjes.
    x Reinoud

  • 22 Mei 2007 - 18:44

    Paco:

    wat een heerlijk verhaal, wat een mooie foto's en wat een blije gezichten!
    kan niet wachten tot hier de eerste echte chris a/d muur te hangen........ zal worden bekrachtigd met een salsa-feest, waarbij jij de foto's maakt en de spaans-talige au-pair toespreekt.alle nieuw erworvenheden bijeen...
    joppie genoot van z'n gesprekje met je. gaan we pas skypen als je in a'dam woont?
    onnodig je te zeggen dat ik hoop dat je nog erg geniet van de laatste maand in die prachtige landen.
    xx pa

  • 25 Mei 2007 - 17:57

    An:

    Chris, ik vind het zo leuk dat je nog steeds van die uitgebreide verhalen stuurt! (Vooral nu ik weer meer tijd heb om ze ook goed te lezen hier thuis!) Kan niet wachten tot je weer lekker terug bent en dan gaan we snel weer lunchen in de chocolat bar!! GENIET VAN JE LAATSTE WEKEN! HET VLIEGT VOORBIJ... Dikke kus

  • 01 Juni 2007 - 22:36

    San:

    chrissie!!!!
    even snel, voordat je er straks van tussen bent....21.00 vanaaf is ok! nice!!! big big party time!!! ons laatste weekend...waaaaah! x san

  • 01 Juni 2007 - 22:44

    San:

    ok, heb nu je verhaal even in alle rust gelezen... nice!!!!Steeds als ik de verhalen van sav en jou lees besef ik me hoe GOED we het hier hebben! laten we er nog maar even een keer bij stil staan Jij hebt echt TE leuke foto´s trouwens. Ik wil ze allemaal hebben!

    x iemand die een moelijk nachtje had....

  • 07 Juni 2007 - 07:54

    Desi:

    Chrisje, wat prachtige verhalen weer en wat een mooie foto's. Met die kids is heerlijk om te zien, maakt het harde werken dubbel en dwars waard, toch? Ben net terug van een weekje Nicky in Costa Rica, was heerlijk om dat wijfie weer te zien en te zien waar ze werkt. Is heel wat anders dan het gave backpacken wat jullie gedaan hebben. Kijk even naar je mail, stuur ik je de laatste ontwikkelingen van hotelschool.
    Lieve Chris, geniet nog even en hoop je snel te zien als je weer thuis bent.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Chris

Hai allemaal! Morgen gaat mijn avontuur weer verder, na al 3 geweldige maanden in Sevilla te hebben gehad. Ik zal vertrekken naar Peru, waar ik de eerste maand in Cusco zal wonen en daar een cursus+project ga doen. De eerste twee weken zal ik in een gastgezin wonen en daarna nog twee weken in een studentenhuis. Op 6 maart zal ik Nicky van het vliegveld in Cusco ophalen, om samen met haar 6 weken te gaan backpacken door Peru, Ecuador en Guatemala. Hierna gaat zij mij uitzwaaien en zal ik in Guatemala nog een project van 2 maanden doen. Om misschien de laatste 2 weken te chillen in Costa Rica, van waar ik weer terugvlieg op 30 juni... Ik zal de komende tijd mijn verhaaltjes weer plaatsen en jullie zo goed mogelijk op de hoogte proberen te houden van deze spannende tijd! Tot over 5 maandjes... Liefs, Chris

Actief sinds 11 Sept. 2006
Verslag gelezen: 175
Totaal aantal bezoekers 23823

Voorgaande reizen:

31 Januari 2007 - 01 Februari 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: